Reisavonturen Thailand

Home > Thailand > Rondreis Thailand > Reisverslag dag 5

Reisverslag Rondreis Thailand

4 t/m 18 december 2003 (15 dagen)

Thailand > Per trein aangekomen in Chiang Mai

Dag 5 - Maandag 8 december 2003

Thailand - Het kanthoke diner met volksdansen van verschillende bergstammen van Noord Thailand

Ik word gewekt door de ober met de vraag of ik Jus d'orange wil. Leuk dacht ik, net wakker, hoort er zeker bij. De ober prikte het folie door met het rietje en het is gekocht. Ik zie dat het pas zeven uur is. Ik realiseer me dat ik geen geld meer heb voor de Jus d'orange. Te laat. Ook Geert zit met hetzelfde gevoel aan zijn Jus d'orange. We lenen nog wat bij de reisgenoten. Als de trein Chiang Mai nadert, worden de bedden weer teruggebouwd naar banken. Vanaf het station, worden we met twee busjes naar het hotel gebracht. In het hotel staat het ontbijtbuffet klaar. Dit laat ik mij goed smaken. Gelukkig is ook direct de kamer beschikbaar. Ik ga tot twaalf uur op bed liggen en neem daarna een verfrissende douche. 's Middags staat een route langs Handy Crafts op het programma. We bezoeken enkele fabriekjes van houten parasols, Goud, Zilver, Zijden en een Teakfabriek. Op zich is het best leuk om te zien hoe de productie uitgevoerd wordt, maar de nadruk ligt toch vooral op de verkoop in de winkeltjes.

Buiten wordt dit nog duidelijker, doordat elke taxichauffeur geld ontvangt voor elke toerist die hij bij de fabriekjes brengt. Ik heb het al snel gehad met de Handy Craft shops. Bij de houtbewerking in de teakfabriek kijk ik naar een beeldje als souvenir. Ik vind ze alleen te duur en zie er van af. 's Avonds gaan we om half zeven in een open taxi naar het Kanthoke diner. Een grote dans- en muziekshow uitgevoerd door de diverse bergstammen uit het noorden van Thailand. De show is een facultatief programmaonderdeel. Wij nemen plaats aan een soort tafel. Volgens Toy zijn Europeanen niet gewend langdurig op de grond te zitten (en daar heeft zij waarschijnlijk gelijk in) We zitten weliswaar op grondniveau, maar onder tafel is een uitsparing voor de benen gemaakt. Toy vertelt ons over de verschillende gerechten en geeft advies hoe we het kunnen eten. Dit blijkt voornamelijk met de hand te zijn. Bij het laatste optreden worden Geert en ik ook uitgenodigd om mee te dansen. Dit laten wij niet aan ons voorbij gaan.Buiten is na afloop vuurwerk en laten we een papieren luchtballon op. Volgens Toy kun je een wens doen bij het oplaten. Ze verzekert ons dat de wens uit komt. Met de open taxi rijden we weer terug naar het hotel. In de lobby drinken we gezamenlijk nog een biertje.

PattayaHet uitzichtpunt in Pattaya
ChedisDe koninklijke chedis in het nationaal park Doi Inthanon
LongboatEen longboat waarmee we door de kanalen voeren
DecoratieDe decoratie van de tempels