Klein Tibet in Ladakh

Klein Tibet in LadakhIndia - Met Jeeps rijden we de Indus vallei in. We volgen de Indus rivier tot aan het Hemis klooster. Om bij het klooster te komen steken we de Indus over en rijden de bergen in. Het klooster ligt verscholen in een berginham. Pas als we de laatste bocht om komen, zie ik het klooster tegen de berg wand liggen. Prachtig! Het klooster van Hemis is opgetrokken uit witte en rode stenen. Hij lijkt hiermee een kopie van het Potala paleis in Lhasa. Rustig, vanwege de hoogte, beklim ik de trap naar de ingang. ...

India      Foto's      Reisverslag      Meer     Reageer

Pinguïns op Peninsula Valdes

Pinguïns op Peninsula ValdesArgentinië - Vroeg op! Om half acht vertrekken we al met de bus naar Peninsula Valdés. We besluiten om ook naar de pinguïn kolonie te gaan op het schiereiland en bezoeken daarom de noordelijke kant van het eiland. De kolonie bij Punto Tombo ligt op ruim drie uur rijden en is niet in te passen in het programma. Maar eerst gaan we naar de walvissen. Als snel zien we walvissen zwemmen in de baai. De beesten zijn maar kort boven water, en het valt ook niet mee om hier een goede foto van te schieten. ...

Argentinië      Foto's      Reisverslag      Meer     Reageer

Het Genghis Khan ruiterbeeld

Het Genghis Khan ruiterbeeldMongolië - Net vijftig kilometer buiten Ulaanbaatar ligt het Terelj National Park. Dit natuurgebied is geliefd bij de inwoners van Ulaanbaatar. Het ligt relatief dicht bij en er zijn veel overnachtingsmogelijkheden. Talrijke ger-kampen liggen op een rij. Midden in het park staat de Turtle rock. De enorme rots lijkt op afstand precies op een schildpad. De schildpad was in de tijd van Genghis Khan het belangrijkste symbool. Bij het naderen van de rots zie ik de schildpadvorm overduidelijk. Grappig. ...

Mongolië      Foto's      Reisverslag      Meer     Reageer

Het Rila klooster

Het Rila kloosterBulgarije - Net voor drie uur arriveer ik bij het Rila klooster. Ik loop onder de poort door naar het binnenterrein. Ik ben direct onder de indruk van het prachtige klooster. Ik zie rondom zwart met wit gestreepte gebouwen. In het midden van de ruime binnenplaats staat de rijk gedecoreerde Geboortekerk. Het klooster is verschillende keren verwoest en weer opgebouwd. De laatste keer is het in 1833 door brand getroffen. Het is geheel opnieuw opgebouwd. De portiek van de Geboortekerk is rondom voorzien ...

Bulgarije      Foto's      Reisverslag      Meer     Reageer

De Okavangodelta

De OkavangodeltaBotswana - Alle bagage wordt in één speedboot geladen. Wij stappen zelf in de andere speedboot. Tien klapstoeltjes staan in de boot voor onze tocht in de Okavango Delta. Het ziet er een beetje gammel uit, maar het zit wel lekker. Het is pas half negen als we afvaren. De boot glijdt door de kanalen tussen het riet door. Onderweg zien we een krokodil aan de waterkant liggen. Na een krap uur cirkelen door de prachtige kanalen arriveren we bij het overstappunt. De Polers hebben onze bagage al overgeladen ...

Botswana      Foto's      Reisverslag      Meer     Reageer

De witte huizen van Djerba

De witte huizen van DjerbaTunesië - Djerba is een Tunesisch eiland. Het ligt ten oosten van het vasteland aan de Golf van Gabès in de Middellandse Zee. De hoofdstad van het eiland is Houmt Souk, dat in het noorden aan de zee ligt. Djerba is het belangrijkste eiland van Tunesië. Djerba ligt met een 7 km lange dam vast aan het vasteland van Tunesië. In de belangrijkste stad van het eiland, Houmt Souk, wonen ongeveer 62.500 mensen. Het eiland heeft een oppervlakte van 514 km², met een lengte van 28 kilometer en een ...

Meer     Reageer

De oude brug van Mostar

De oude brug van MostarBosnië en Herzegovina - Het Bosnische straatbeeld ziet er opvallend armer uit in vergelijking met Kroatië. Her en der zie je nog beschadigde huizen staan uit de Balkan oorlog. Aan het landschap kan het niet liggen. De natuur is prachtig. De weg glooit tussen de heuvels en bergen door. Voor vanavond hebben we een hotel met uitzicht op de oude stad van Mostar. De navigatie stuurt ons het oude centrum van de stad in. Als we praktisch bij de oude en beroemde brug van Mostar staan zouden we bij het ...

Bosnië en Herzegovina      Meer     Reageer

De Wadi Bani Khalid Oase

De Wadi Bani Khalid OaseOman - Het is deze nacht frisser dan de voorgaande. Als ik naar toilet ga, zie ik de prachtige sterrenhemel boven de woestijn. Ik trek de warme deken weer over mij heen en val in slaap. Na het ontbijt rijden we de woestijn uit en bij de benzinepomp nemen we afscheid van Achmed en stappen weer in onze bus. Walkhim rijdt ons naar Sur aan de kust. Voordat we daar aankomen, rijden we eerst naar de oaseplaats Wadi Bani Khalid. De bus heeft moeite met de bergpas. Vlak voor de wadi hebben waterstromen delen ...

Oman      Foto's      Reisverslag      Meer     Reageer

Klein Zwitserland bij Echternach

Klein Zwitserland bij EchternachLuxemburg - Klein Zwitserland ligt op de grens van Duitsland en het Groot Hertogdom Luxemburg aan de Sure. De fantastische wandelingen die je hier kunt maken in een tot de verbeelding sprekende wereld trekken veel toeristen. Er is een netwerk van paden, met holten, spleten, spelonken en bizarre rotsformaties. Dit is een droomwereld voor klein en groot. Je waant je bij momenten in een scene van ‘Lord of the rings’ waarbij op ieder ogenblik van achter een boom of rots wel een trol zou kunnen verschijnen. ...

Luxemburg      Foto's      Reisverslag      Meer     Reageer

Durbar Square in Kathmandu

Durbar Square in KathmanduNepal - We lopen door de smalle straatjes richting Durbar Square, de belangrijkste bezienswaardigheid van Kathmandu. Als we bij het plein aankomen is het inmiddels twee uur. We besluiten eerst te gaan lunchen op een dakterras met uitzicht over de tempels op Durbar Square. Terug op het plein worden we weer belaagd door gidsen. Met de ervaring van vanochtend in ons achterhoofd, besluiten we direct een prijs af te spreken en ook dat we in maximaal één uur de belangrijkste punten willen zien. Onze ...

Nepal      Foto's      Reisverslag      Meer     Reageer

De Thnigvellir parlementsvlakte van IJsland

De Thnigvellir parlementsvlakte van IJslandIJsland - Thingvellir oftewel de Parlementsvlakte is een grillig lavaveld gelegen op de scheidslijn van de Europese en Amerikaanse plaat. In dit onherbergzame gebied kwamen in 930 de stamhoofden bijeen om de wetten van het land te bespreken. Ook werd op deze vlakte recht gesproken. Gelukkig is het weer iets beter geworden (met alleen miezerige regen) en kunnen we een uitgebreide wandeling maken over de Parlementsvlakte. Het is vreemd te ervaren dat in zo’n grillig landschap van stenen, meren en ...

IJsland      Foto's      Reisverslag      Meer     Reageer

Kleurrijke havenvan Marsaxlokk

Kleurrijke havenvan MarsaxlokkMalta - De natuurlijk haven Marsaxlokk Bay is de op één na grootste van Malta. Het is de mooiste plek om de traditionele, kleurrijke Maltese vissersboten te zien de zogeheten luzzu met het mythische oog op hun boeg geschilderd. Het dorp is de belangrijkste vissershaven van de eilanden. De zondagse vismarkt geeft de bezoeker een fascinerend kijkje in het plaatselijke leven en in deze traditionele bedrijfstak. De kramen liggen overvol met vers gevangen vissen in alle soorten, kleuren en maten. Het ...

Malta      Foto's      Meer     Reageer

De hoofdstad Chisinau

De hoofdstad ChisinauMoldavië - Tegen half vier rijden we de hoofdstad binnen. Het hotel ligt nabij het centrum. In eerste instantie kunnen we het adres niet vinden. Het hotel blijkt echter precies aan een grote rotonde te liggen. We draaien de parkeerplaats op. We hebben een kamer op de twaalfde verdieping. Brutus kunnen we achter het hotel parkeren op een afgesloten terrein. Het hotel ziet er uit als vergane glorie. Ook lijkt het beton wat aangetast en snakt het houtwerk naar een likje verf. Een typisch communistisch ...

Moldavië      Foto's      Reisverslag      Meer     Reageer

Hiken over het platteland van Swaziland

Hiken over het platteland van SwazilandSwaziland - Na de lunch gaan we op pad met onze gids December. Hij heet December omdat hij op 25 december geboren is. Via smalle paadjes lopen we het dorp in. Bij de brede zandweg slaan we linksaf, het dorp weer uit. December geeft onderweg veel uitleg over het dorp en vooral het leven in Swaziland. Ook hier wordt ons bezoek niet onopgemerkt. Al snel worden we vergezeld door een grote groep schoolkinderen die op weg naar huis zijn (of een stukje omlopen om mee te kunnen lopen). Ook nu neemt iedereen ...

Swaziland      Foto's      Reisverslag      Meer     Reageer

Het oude centrum van Warschau

Het oude centrum van WarschauPolen - Vandaag gaan we kennismaken met de stad Warschau. Direct naast het hotel staat het Staszic paleis met op het plein er voor het standbeeld van Copernicus. We steken door naar het Pilsulski plein, het grootste plein van de stad. Aan de rand van het plein, tegen het enorme Saksische park aan, staat het monument van de Onbekende Soldaat. Twee soldaten houden de wacht bij het monument. Aan de andere kant van het plein staan het Groot Theater en Metropolitan. Door het park komen we bij het Bankplein. ...

Polen      Foto's      Reisverslag      Meer     Reageer

1 -2- 3 4 5 6 7 8 9 10 11 >>

Recent bekeken

Rondreis Patagonië - Met grote kracht gaat het water van de Salto Grande waterval
Chili
Salto Grande waterval

Rondreis Cuba - Het zwembad bij het hotel
Cuba
Zwembad

Vierdaagse Nijmegen 2005 - Grave
Grave

Naar het uiterste noorden van Europa - Lofoten is een combinatie van eilanden en zee
Noorwegen

Rondreis Nepal en Tibet - Het Sagya klooster
Tibet
Sagya monastery

Rondreis Nepal en Tibet - Oude gebdsmolen in het Nyeitang Drolmalhakang tempel enkele tientallen kilometers buiten Lhasa
Oude gebedsmolens

Een werkbezoek aan India - Over de campus worden we rondgereden met een elektrisch karretje
India

Baltisch Staten - Matisse schilderde in 1910 het schilderij 'La Danse'
Rusland
La Danse Matisse

Mozambique, Malawi en Zambia - We passeren de spoorlijn nabij Livingstone. De spoorlijn verbindt Cairo in Egypte met Kaapstad in Zuid Afrika
Zambia
Cairo - Kaapstad

Het bergstaatje Andorra - Het pad op weg naar het meer van Engolasters
Andorra
Cami al llac d'Engolasters

Winterreis IJsland - Een super Jeep met speciale hoge banden is het enige vervoermiddel voor het besneeuwde landschap
IJsland
Super Jeep

Wandelen door bergachtig Bulgarije - De enige toren van het Rila klooster die de brand van 1833 overleefd heeft
Bulgarije
Tower of Hrelyu

Rondreis Indochina - De boot ligt aangemeerd bij de strand van Bantone
Laos
Mekong Rivier

Fiji en Nieuw Zeeland - Met de Funyak door een rotsspeet die ooit ontstaan is bij een aardbeving